ניהול ומעקב אחר לידים – כך תהפכו ליד ללקוח!

ניהול לידים

מעקב אחר לידים היא אחת מן הפעולות החשובות ביותר אותן עלינו לבצע כאשר אנחנו רוצים לקלוט לקוחות חדשים אל תוך המערכת שלנו. למעשה, מערכת ניהול לידים עוזרת לנו לבצע המרה (Conversion) של לידים ללקוחות.

קליטת הליד

הדבר הראשון שיש לעשות הוא לרשום את הליד בתוך מערכת ניהול לידים באמצעות יצירה של לקוח פוטנציאלי חדש ביחד עם כל הפרטים המזהים שלו כמו כתובת, כתובת דואר אלקטרוני, אתר בית, מספר טלפון וכך הלאה. לאחר מכן אפשר לקטלג את הלקוח החדש לפי נושא מסוים כמו למשל סוג התעשייה שבה הוא עובד או המקצוע שלו. הקטלוג הזה חשוב מאוד מכיוון שהוא יאפשר לנו לגשת אל הליד הזה בהמשך ביתר קלות.

כעת צריך לצרף קבצים או הערות שקשורים לליד. למשל, חוזה עבודה או הצעת מחיר כדי שנוכל לשלוף אותם בקלות בשלב מאוחר יותר.

עכשיו יש לנו את כל הפרטים שקשורים לליד במקום אחד מסודר והוא מתויק כמו שצריך בתוך המערכת.

כיצד להפוך את הליד ללקוח חדש

על מנת להפוך את הליד ללקוח חדש, עלינו להקצות לו משימה מסוימת כמו למשל קביעת פגישה אישית או טלפונית, וזאת אנחנו יכולים לעשות במערכת בקלות על ידי הקצאת משימה חדשה ללקוח הספציפי ויצירת עסקה חדשה (אם העסקה  תצליח, הסטאטוס שלה יעודכן בשלב מאוחר יותר מ-"ממתינה" ל-"הצליחה"). מערכת לניהול לידים תזכור את המשימה הזו ותיתן לנו את האפשרות להקצות אותה גם למשתמשים אחרים בתוך הארגון, כך שנוכל להעביר את הטיפול בליד למישהו אחר אם נרצה בכך.

כל משתמש אחר שנתנו לו הרשאה למשימה יוכל להגיב על המשימה ולספק לנו פרטים אודות ההתקדמות בה (לדוגמה, "דיברתי עם הלקוח והוא מעוניין לקבוע פגישה למחר").

בנוסף לכך, נוכל לקבוע תאריך יעד סופי עבור המשימה ולרשום לנו תזכורת ביומן האישי, או לרשום אירועים ביומן באופן חופשי ללא קשר למשימות שקבענו קודם לכן. רק כך נוכל לדעת ששום ליד לא נופל בין הכיסאות והולך לאיבוד.

המשך מעקב אחרי הליד

גם אחרי שהפכנו את הליד ללקוח, נוכל להמשיך ולעקוב אחריו באמצעות הקצאת משימות חדשות או פרויקטים שלמים. (בפרויקט שלם אנחנו יכולים להקצות מספר משימות עבור הלקוח). המערכת כמובן תשמור את כל הפרטים המזהים של הלקוח, ולכן תמיד נוכל לשלוף אותו ולהקצות בעבורו משימות או פרויקטים חדשים, אפילו מספר שנים לאחר שיצרנו עימו את הקשר הראשוני.

צאו לסיור במערכת וגלו עוד על ביזמו >

התחל להשתמש ב-BIZMO. ניסיון חינם למשך 30 יום.

הירשם עכשיו