מערכת CRM בענן

Untitled-2

כאשר ניגשים לבחור מערכת CRM, חשוב להבדיל בין מערכת CRM בענן לבין מערכת CRM מקומית. מערכת CRM מקומית היא מערכת שיושבת על השרת של הארגון או החברה, ואילו מערכת CRM בענן היא מערכת שנעזרת בשרתים של חברה חיצונית.

מערכת CRM מקומית

היתרון המובהק ביותר של מערכת CRM מקומית היא שיש יותר בקרה ופיקוח על התהליכים השונים במערכת מכיוון שהיא נמצאת על גבי שרת פנימי. היא לרוב (אם כי לא תמיד), גם יותר מאובטחת, במיוחד אם אי אפשר לגשת אליה אל מחוץ לארגון. מצד שני, היא גם דורשת יותר תחזוקה מכיוון שצריך לדאוג לחומרה עצמה, להגדרות שונות בתוכנה (כולל הרשאות ידניות למשתמשים השונים), לערוך גיבויים תקופתיים וכך הלאה.

חסרון נוסף של מערכת מקומית הוא שכל עדכון של התוכנה דורש זמן פיתוח ולפעמיים גם הוספת מודלים חדשים באופן ידני.

מכל הסיבות האלו, לפני שבוחרים במערכת CRM מקומית, יש הרבה שאלות שחשוב לשאול את החברה שמספקת את השירות, לראות שיש לה גב חזק ולוודא שהמערכת תוכל להישאר עדכנית גם בעוד שנתיים, חמש או עשר שנים בלי שיהיה צורך להשקיע סכומי עתק בהמשך על שדרוגים ושינויים.

מערכת CRM בענן

לעומת מערכת CRM מקומית, מערכת CRM בענן היא מערכת פתוחה שקל להגיע אליה מכל מקום באמצעות שם משתמש וסיסמה (וגם מטלפון חכם או טאבלט). היא למעשה מתופעלת על ידי חברה חיצונית שדואגת לכל העניינים הטכניים ולכך שהמערכת תתפקד היטב. מצד אחד זה ללא ספק יתרון מכיוון שמדובר על חיסכון עצום בעלויות התחזוקה השוטפות והמשתמש משלם רק על השימוש בפועל.

מצד שני, אם אכן מתרחשת תקלה והמערכת "למטה", צריך לסמוך על החברה שמספקת את שירותי המערכת שתהיה מספיק מהירה כדי להחזיר את המערכת לפעולה בזריזות. (דבר שלא אמור להיות בעייתי במיוחד אם יש לה מערך גיבוי פנימי).

לסיכומו של דבר, עבור רוב החברות כיום רצוי לבחור במערכת CRM בענן שהיא מערכת ידידותית יותר למשתמש, זולה יותר ונגישה יותר. יחד עם זאת, חשוב לוודא שהעובדים שומרים על סיסמאות קשות לפיצוח ושהמערכת מספיק מאובטחת על מנת שלא יקרה מצב ובו תתבצע חס וחלילה חדירה מבחוץ אל תוך המערכת.

התחל להשתמש ב-BIZMO. ניסיון חינם למשך 30 יום.

הירשם עכשיו