מערכת קשרי לקוחות CRM

מערכת CRM

מהי מערכת CRM ומדוע ארגונים זקוקים לה

מערכת קשרי לקוחות CRM היא מערכת אשר מאפשרת לכל עסק לשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלו ולנהל את כל התקשורת מולם ממקום אחד מרכזי. המערכת אוגרת מידע על כל לקוח ולקוח, ובנוסף לכך מאפשרת ליצור משימות, פרויקטים ועסקאות עבור כל לקוח או חברה, לנהל קבצים ויומנים ולשתף את כל המידע שנצבר עם משתמשים אחרים במערכת בנוגע ללקוחות השונים.

ללא מערכת CRM, קשה עד בלתי אפשרי לעקוב אחר התקשורת עם הלקוח ובעיקר לשתף אותה עם עובדים אחרים בארגון, ויש צורך לעקוב באופן ידני אחרי מיילים, הפניות (לידים), פגישות, השלמת משימות, בניית פרויקטים, חתימה על עסקאות וכך הלאה. זוהי הסיבה שכל ארגון כיום זקוק למערכת CRM בסיסית לכל הפחות.

השימוש במערכת CRM

השימוש במערכת CRM מתבצע באופן אינטואיטיבי באמצעות מערכת תפריטים נוחה הכוללת בתוכה את כל האלמנטים השונים שהוזכרו לעיל. כל אלמנט עומד בפני עצמו וכך אפשר למשל לצפות ברשימת הפרויקטים הפעילים והמשימות שעוד נותרו להיום, ליצור אנשי קשר חדשים ולהזין פרטים אודותם, להוסיף ציוני דרך לכל פרויקט וכך הלאה.

יחד עם זאת, האלמנטים השונים גם מסונכרנים זה עם זה וישנה היררכיה ברורה ביניהם. כך למשל, ברגע שמוסיפים משימה לפרויקט חדש, היא מתעדכנת גם ביומן המשימות על גבי לוח השנה, וברגע שכותבים הערה בנוגע ללקוח או איש קשר מסוים (ההערות מתפקדות כמו פתקים וירטואליים), אפשר לשייך אותה מיידית למשימה חדשה (משימת המשך). כך אפשר להיות בטוחים שהמידע הארגוני הנוגע ללקוחות לעולם לא הולך לאיבוד והוא תמיד קיים ובעיקר מעודכן במערכת.

מערכות CRM מודרניות

חשוב לציין גם שמערכת CRM מודרנית הנמצאת בענן מאפשרת לעובדים גישה מכל מקום, מהבית, מהמשרד ומהדרך ומסוגלת להסתנכרן ליומנים של הטלפונים הניידים מסוג אנדרואיד או אייפון.  מערכות אלו בדרך כלל מתומחרות במספר גרסאות לפי תכונות שונות כגון מספר אנשי קשר, שטח אחסון, מספר משתמשים פנימיים וכך הלאה ומתאימות לצרכים של ארגונים וחברות שונים לפי גודלם וסוגם. (לדוגמה, חברה של עשרה איש עם מספר דו ספרתי של לקוחות בוודאי לא תצטרך את התוכנית היקרה ביותר).

בנוסף, מערכות CRM נבדלות זו מזו ברמת המורכבות שלהן ולכן יש להבדיל בין מערכת CRM מלאות ומסורבלות ובין מערכות CRM קלילות ונוחות שנקראות לפעמיים גם מערכות CRM Light, וכמובן שהמגמה השלטת כיום בשוק היא ללכת כמה שיותר אל הכיוון הקל והפשוט יותר.

לדוגמה, במערכות CRM Light כגון ביזמו בדרך כלל אפשר לסווג אנשי קשר לפי תגיות ולא רק לפי סדר הא"ב או קטגוריות, כך שאפשר לגשת לכל אנשי הקשר שיש ביניהם מכנה משותף ביתר קלות ממש כמו שמתייגים הודעות בתוך הדואר האלקטרוני או פוסטים בבלוג…

התחל להשתמש ב-BIZMO. ניסיון חינם למשך 30 יום.

הירשם עכשיו