למה כל עסק קטן חייב מערכת CRM

Untitled-1

לפעמיים מקובל לחשוב שרק עסקים בינוניים, עסקים גדולים ותאגידים צריכים מערכת CRM, למרות שבפועל גם עסקים קטנים חייבים מערכת שכזו כדי לתפקד בעולם התחרותי ומרובה הגירויים של היום. הסיבה לכך היא שאפילו לעסק קטן שכולל מספר חד ספרתי של עובדים, יכולים להיות עשרות לקוחות שונים ואי אפשר להתנהל מול כולם בצורה ידנית רק באמצעות מיילים או תזכורות.

למערכת CRM מספר יכולות עיקריות אשר הופכות אותה לכלי עבודה מצוין עבור העסק הקטן:

  • רישום של לקוחות (אנשי קשר) – עבור כל לקוח ניתן לרשום את פרטי יצירת הקשר עימו, את כתובת אתר הבית, ארגון או חברה וכך הלאה, באופן שמאפשר לשלוף את כל הפרטים אודותיו ממקום אחד מרכזי בלי לחפש אחריהם בנפרד.

 

  • הקצאת פרויקטים ועסקאות ללקוחות– עבור כל לקוח ניתן להקצות פרויקט או עסקה משלו ובהתאם ליכולות המערכת, לשתף את הפרויקטים עם אנשים אחרים בתוך העסק, כך שנוצרת זרימה טובה ובריאה של תהליכי עבודה בהם כל אחד רואה מה האחרים מבצעים ויכול לתת משוב לפעולותיהם.

 

  • הקצאת יומן משימות אישי בנוגע ללקוחות – מתי צריך לחזור אל לקוח, מתי צריך לקבוע איתו פגישה ומתי נוצר איתו קשר בפעם האחרונה – בתוך מערכת CRM טובה הכול מתויק ומאורגן בלי צורך לגשת כל פעם אל יומן ה-Outlook ולבדוק את ההיסטוריה שלו.

 

באופן זה, מערכת CRM מאפשרת לעבוד מול לקוחות במהירות ובנוחות. מהרגע שבו הפרטים הראשוניים על הלקוח נכנסים אל המערכת בתוך ליד (פניה) ועוד שהוא הופך ללקוח מן המניין, עובר הרבה פחות זמן ומידע לא הולך לאיבוד בדרך.

באופן זה, מספר הלקוחות שהעסק מטפל בהם לא משנה והמערכת מסוגלת לטפל הן בחמישה לקוחות והן בחמישים לקוחות באותו האופן, כך שחייו של מנהל או מנהלי קשרי הלקוחות הופכים להרבה יותר פשוטים.

יחד עם כל זאת, חשוב לבחור במערכת CRM פשוטה וידידותית המתאימה לצרכיו של העסק הקטן, אשר אין לו זמן ויכולת להקצות כוח אדם שיטפל אך ורק בה. לכן, רצוי לבחור במערכת שאפשר להתנסות בה מראש לתקופת ניסיון ויש לה מסכי עזרה או מדריכים צמודים.

התחל להשתמש ב-BIZMO. ניסיון חינם למשך 30 יום.

הירשם עכשיו